Дигитален маркетинг по време на COVID-19

Всичко, което трябва да знаеш за дигиталния маркетинг на своя бизнес по време на коронавируса (и защо сега е по-важно от всякога да продължиш маркетинговите си усилия!)… Толкова много информация се носи около COVID-19: как да го избегнем, правилни техники за миене на ръцете, практикуване на социално дистанциране, какво да направим, ако се разболеем и др.

Но извън личните притеснения, има добавени професионални притеснения за собствениците на малки фирми, които се опитват да сведат до минимум финансовото въздействие върху бизнеса си през това трудно време. Ако си собственик на малък бизнес, вероятно имаш куп допълнителни въпроси, като тези, например:

Как COVID-19 ще се отрази на бизнеса ми?
Как трябва да търгувам бизнеса си през това време?
Трябва ли да влагам пари в реклама за бизнеса си сега?


Отговаряме на последния въпрос, абсолютно да, и ето защо:
В моменти като тези, някои бизнеси имат тенденция значително да намалят или директно да спират своите реклами и маркетингова стратегия (като правят голяма част от конкурентите!), Докато най-интелигентните бизнеси, го използват като възможност да излязат по-напред.

И така, от кой тип бизнес е твоят?

Имаш две възможности като собственик на бизнес:
Вариант №1:  Приеми ролята на жертва, постави на пауза всички рекламни усилия и постигни… никакви резултати.
Вариант №2:  Хвани бизнеса си за рогата и максимизирай тази възможност, за да напреднеш!

Сега, може би си мислиш: „Да, разбира се, бих предпочел да видя резултати, но как да го направя? Как да инвестирам в бизнеса си по време на криза?“.

Ако продаваш тоалетна хартия или дезинфектант за ръце, вероятно няма нужда да четеш повече. В противен случай, въпросът ти е добър!
Нека разгледаме няколко начина, по които можем да използваме дигиталния маркетинг, за да излезем напред във времена като днешните.


Маркетинг в социалните медии.

Хората сега прекарват повече време онлайн, повече от всякога. С толкова много възрастни, които работят от вкъщи и деца, които учат от вкъщи… С увеличен обхват, ангажираност и време, прекарано в социални платформи, защо собственикът на бизнес да избере да спре усилията си в социалните  мрежи точно сега? Постави бизнеса си там, където твоята целева аудитория скролва с часове.


Оптимизация за търсачки (SEO).

Имайки предвид естеството на твоя бизнес, обичайно ли е потребителите да търсят продукт или услуга, която предоставяш в Google?  Ако е така, SEO е процес, който може да помогне на уебсайта ти да се появи доста по-напред в резултатите от търсенето. За тези, които вече са запознати със SEO, знаете, че това наистина е процес, който отнема известно време – освен, ако твоите конкуренти не преустановят своите SEO усилия! Точно това се случва за много от нашите клиенти – техните конкуренти прекъсват своите SEO усилия от паника, карайки нашите клиенти да скочат напред в SEO класациите с по-бързи темпове!


Email маркетинг.

Като собственик на бизнес, според теб, има ли подходящ момент, в който да спреш изграждането на отношения с потенциални клиенти? Независимо дали си B2B (business to business) или B2C (business to customer), email маркетингът може да бъде чудесен начин да се свържеш с клиентите си. Подхранвай съществуващите си клиенти чрез електронни бюлетини!


Платена реклама (PPC).

Когато бизнесът се забави или възникне несигурност, каквато е сега, често срещана реакция в собствениците на бизнеси е да искат да спрат всички реклами – на момента, без да се замислят. Защо да продължаваш да харчиш пари, ако потребителите не купуват активно толкова, нали? Грешка! На първо място, важно е да се отбележи, че не всички потребители стягат портфейлите си. За тези, които са готови да прекарат сега и продължават живота си както обикновено, трябва бизнесът ти да е готов! За потребителите, които не харчат толкова много сега, но ще възобновят нормалното си ежедневие малко по-късно, след като нормалността се възобнови… и от кого мислиш, че ще купуват? От бизнес, който е бил около тях през целия COVID-19, разбира се. Бизнес, който се запозна с тях и беше постоянно около тях, а не с компании, които изобщо не са виждали или чували, поне не скоро. Рекламата в социалните мрежи и Google поддържа твоя бранд пред целевата му аудитория, така че когато са готови да закупят, те купуват от него, а не от конкуренцията.

 

Съвети как да изпълниш тези маркетингови усилия по време на COVID-19.

 

Докато много хора предприемат предпазни мерки срещу Коронавируса, важно е да се има предвид, че много хора вече са го „изкарали“, или познават някой, който се е разболял.

Като бранд, е важно да поддържаш високо ниво на чувствителност и ангажираност към съобщенията си. Но не позволявай това да те плаши! Показването на съпричастност всъщност може да накара потребителите да предпочитат и уважават повече твоя бизнес, което ти дава още едно предимство пред конкурентите. Нека разгледаме още няколко съвета:


Подходящи #Hashtags.

Както споменахме, засиленото използване на социалните мрежи се случва в момента и ще се засилва все повече. Един от начините за постигане на максимален обхват в социалните мрежи, е чрез използване на подходящи хаштагове. Това го разширява, като същевременно показваш бизнеса си в актуална за съвременния потребител светлина.

Някои добри хаштагове, като за начало, могат да включват #StopTheSpread, което се отнася до спиране на разпространението на COVID-19. Друг хаштаг е #JOMO, което означава радостта от изчезването… Това е игрива подмяна на обичайното #FOMO, което е страх да не изчезнем.

Друг #, който изполваме, е #SocialDistancing, който насърчава хората да си отдъхнат от социалното общуване с другите като средство за спиране на разпространението на COVID-19.

Внимавай как твоят бизнес се вписва в голямата картина.

Помисли какво предлага бизнесът ти. Има ли нещо, което би могъл да направиш по различен начин? Например, много ресторанти (които зависят изцяло и буквално от движението на хората, за да печелят пари), затварят своите  зали и вместо това предлагат опции за доставка до дома или офиса.

Това представя техния бранд като отговорен партньор пред обществеността, като същевременно им дава възможност да печелят пари. Дори, ако всичко, което можеш да направиш, е да оставиш своя екип да работи от вкъщи, съобщи го!

Уведоми своята аудитория, че правиш всичко възможно да предпазиш своя екип и прекратиш заразата от COVID-19 и че все още си тук, за да им помогнеш. Потребителите ще оценят твоята комуникация и твоето признание към света, извън бизнес индустрията.

 

Предимства на непрекъснатите маркетингови усилия по време на COVID-19.

 

Какво можеш да очакваш от маркетинговите си усилия през този период от време? Нека да разгледаме.


Вземи преднина пред конкурентите.

Всичко, което правиш сега, което твоите конкуренти не правят, те поставя напред. Мисли за това като за състезание. Дори да тичаш бавно, задминаваш всички, които стоят на едно място!


Научи повече за своята целева аудитория.

Никога не е излишно да научиш повече и повече за своята клиентска база. Какви са техните болки, проблеми, покупки, поведение? Какво ги мотивира да купуват? Колкото повече разбираш за тях извън тяхната демография, толкова по-стратегически може да създаваш съдържание, което ги превръща в лоялни клиенти. Това изследване може да ти осигури способността да генерираш съдържание, което да отговаря на техните специфични нужди. Можеш да позиционираш своя продукт или услуга като решение на специфичните проблеми на тази  аудитория.


Изгради връзки с потенциални потребители.

Независимо дали си B2B компания, която трябва да подхранва потенциални клиенти или B2C компания, която трябва да „затопли“ потенциалните си клиенти, всеки бизнес може да се възползва от насочването на потенциални клиенти през фунията за продажби. Използвай това време разумно, за да изградиш реални отношения с потенциалните си клиенти и да ги превърнеш в клиент, който купува.


Възползвай се от клиентите, готови да купуват сега.

Толкова много фирми временно се затварят, заради COVID-19, стеснявайки или напълно ограничавайки достъпа на обществото до тях. Ако не си от тези хора и бизнесът ти упорито продължава напред, уведоми хората! Уведоми клиентите си, че си тук, че работиш и можеш да предоставиш своя продукт или услуга както обикновено.


Настройте се за успех.

В един момент, Коронавирусът ще премине. Когато това време дойде, искаш ли да започнеш от нулата с рекламите си отново? Или искаш да бъдеш крачки пред конкуренцията, надграждайки усилията и средствата, които вече си положил през последните няколко месеца? Сега не е време да спреш маркетинговите усилия, време е да бъдеш още по-стратегически настроен в тяхното изпълнение! Това са собствени съвети от опита ни с нашите клиенти и досега всичко, което виждаме, са повече резултати. Ако искаш да инвестираш в дигитален маркетинг, но се притесняваш или не знаеш откъде да започнеш, не се притеснявай! Точно за това сме тук и сме обучени да правим всички гореописани стъпки за успех в кризисни ситуации. Можем да те напътстваме във всяка стъпка от пътя напред.

Call Now Button