Как да достигнеш до целевата си аудитория?

Ако си собственик на бизнес, най-вероятно искаш да рекламираш своите продукти и услуги на хората, които се нуждаят от тях… Но как да определиш коя е твоята целева аудитория и още по-важно, как да достигнеш до тях? Едно от основните предимства на работата с дигитална лисица, е възможността за по-ефективно насочване към желаната от теб демографска информация и профил на потребителя (buyer persona). Ето 10 начина за намиране, насочване и достигане до подходящата аудитория за твоя бранд.


1. Запознаване с целевата аудитория.

Може да изглежда очевидно, но за да достигнеш до целевата аудитория на своя бизнес, първо трябва да знаеш кои е тя. Може да бъде изненадващо колко малко компании знаят по нещо за настоящите си клиенти и към кои трябва да се опитват да достигнат. Трябва да определиш точно кои са твоите настоящи и потенциални клиенти, като използваш демографска информация, като възрастова група, пол и т.н.


2. Фокусиране върху нуждите на целевата аудитория.

Твърде често компаниите губят ценно рекламно пространство и пари, говорейки за това, което е важно за тях, а не за техните клиенти. Ефективната реклама започва със слушане на потребителя. Независимо дали целевата аудитория се състои от готвачи, лекари или офис работници, рекламите ти трябва да говорят за тях и техните нужди. Клиентите изобщо не се интересуват от структурата на твоята компания, нейната дълга история или от мисията й… Те искат да знаят какво можеш да направиш за тях и как можеш да направиш живота им по-добър и опростен.


3. Говори с целевата аудитория, а не на нея.

Това е свързано с предишната идея, но се занимава повече с тона на твоята реклама. Съобщението никога не трябва да бъде доставяно от „високо“ или да бъде фокусирано върху похвали на твоя бизнес. Той трябва да се свърже с читателя, слушателя или зрителя на лично ниво и да използва разговорен, а не лекторски тон. Потенциалната целева аудитория трябва да почувства, че разбираш нейните нужди и ще й предоставиш продукт или услуга, които ще направят живота на потребителя наистина по-добър.


4. Изграждане на доверие и надеждност.

Използвайки правилния тон, формулировки и изображения, рекламната компания може да ти помогне да разработиш стратегия за превръщането на бизнеса си в надежден и достоверен партньор. Ако не си установил доверие и достоверност с целевата си аудитория, опитът да се свързваш с тях ще бъде трудна битка. За нови, млади и сравнително непознати бизнеси, изграждането на доверие е от съществено значение за бъдещия успех и растеж.


5. Ангажиране и привличане на вниманието.

Хората се заливат с реклами от всяка посока по цял ден, всеки ден. Проучванията показват, че средният брой реклами и марки, които човек вижда на ден, е над 5000… От всички реклами, които човек вижда за един ден, средно около 12 водят до реализации… След известно време, голям процент от рекламите се пренебрегват до голяма степен от масовата аудитория. Ако рекламите ти не са привлекателни и останат незабелязани, те не могат да изпълнят задачата си. Има думи, които продават, и думи, които се провалят. Използването на правилните фрази, графики, снимки и призиви за действие значително подобряват шанса ти да изпъкнетеш.


6. Увеличаване на бюджета.

В един перфектен свят парите няма да са проблем и можеш да харчиш толкова за реклама, колкото искаш ти и твоите маркетолози, без да се притесняваш за възвръщането на инвестицият. За повечето собственици на бизнес обаче, това очевидно не е така, и всеки изхарчен лев има значение. Повечето бизнеси трябва да отделят между 2 и 5 процента от годишните си приходи за реклама.


7. Намиране на правилния канал.

Вече знаеш коя е твоята целева аудитория, но как да ги достигнеш? Много е важно да използваш демографски изследвания, за да разбереш кога и къде аудиторията ти използва социалните медии. Това помага да контролираш разходите си и да намалиш разточителните разходи.


8. Честота на балансиране и обхват.

Една от основните главоблъсканици в рекламата е дали е по-добре да достигнеш до голяма аудитория ограничено количество пъти или до малка група, но по-често пъти. Балансирането на линията между честотата и обхвата е от съществено значение за ефективната реклама.


9. Ребрандиране и промяна.

Много фирми преминават през период на ребрендинг или време, когато променят дадена част от своя бизнес – визия, мисия и т.н. Ребрендингът по същество променя възприемането на твоя бранд, опаковането на продуктите му или дори начина му на комуникация. Предефинирането на себе си като бизнес на настоящите ти клиенти е много сложно и изисква добре проектирана и изпълнена рекламна кампания.


10. Подобряване на класирането за търсене.

В днешния дигитален свят всичко зависи от това къде се класираш в търсачките, предимно Google. Разбирането на SEO стратегиите, както и геолокалното таргетиране и други усилия ще ти помогнат да се издигнеш нагоре в класацията. Без задълбочено разбиране за това как да прилагаш стратегии, които подобряват класирането ти в търсенето, видимостта пред бъдещата ти целева аудитория ще бъде ограничена.

Call Now Button