Какво е имейл маркетинг и как да го правим правилно
Имейл маркетингът с доста силно оръжие, което ако се използва правилно от компаниите може да бъде незаменим помощник в изграждането на по-здрави взаимоотношения с клиентите си и за стимулиране продажбите.
Той е най-печелившият и рентабилен канал за директен маркетинг, като генерира средна възвръщаемост на инвестициите от 36 долара за всеки похарчен 1 долар.
Към 2022 г. 68% от компаниите в САЩ казват, че използват имейл, за да изпращат съдържание на своите абонати.
Само поради тази причина имейл маркетингът трябва да бъде сред осношните инструменти на дигиталната стратегия на всяка компания.
Да не правите имейл маркетинг е все едно да оставите парите да лежат на масата.
В тази статия ще се спрем на това какво представлява имейл маркетингът, как работи и как да започнете.
В края ще имате солидна представа за основите, както и ноу-хау за стартиране на ефективна стратегия за имейл маркетинг за вашия бизнес.
Какво е имейл маркетинг
Имейл маркетингът е канал за директен маркетинг, който позволява на бизнесите да споделят нови продукти, информация и новини, промоции с клиентите в списъците си за контакт. Тъй като абонатите избират да се регистрират за имейли, вероятността за конвертиране е по-голяма от тази при другите канали.
Високата възвръщаемост на инвестициите (ROI – return on invest) го прави изключително подходящ за цялостната стратегия за бизнеси от почти всяка сфера на действие.
Съвременният имейл маркетинг далеч не е старите еднотипни спам имейли, които се изпращам на десетки хиляди получатели (въпреки, че все още има псевдо имейл маркетинг гурута, които го правят).
Вместо това, съвременните и много по-работещи стратегии се фокусират върху съгласието на получателите, сегментирането и персонализирането, за да ангажира по-ефективно целевите аудитории. Става въпрос за разбиране на интересите на клиентите ви, за да развиете дългосрочни взаимоотношения.
Изготвянето на персонализирани кампании може да звучи трудоемко, но автоматизацията на имейл маркетинга и наличните софтуери се справят с по-голямата част от тежката работа вместо вас.
В дългосрочен план добре разработената имейл маркетинг стратегия стимулира продажбите и помага за изграждането на общност около вашата марка.
Видове имейли
За какво се използва имейл маркетингът?
Маркетинговите имейли могат да бъдат промоционални, информационни или да служат за конкретна цел в потребителската пътека на купувача.
Промоционални имейли
Промоционалните имейли има за цел да популяризират специални оферти, нови продукти, съдържание само за членове, сваляне на електронни книги и уебинари, както и вашата марка като цяло. Кампанията може да се състои дори от поредица от имейли (3-10), изпращани в продължение на няколко дни или седмици.
Промоционалните имейли имат ясен призив за действие – накратко CTA (call-to-action).
CTA представлява конкретното действие, което искате читателят да предприеме, независимо дали ще посети страница на вашия уебсайт или ще използва купон, за да направи покупка.
В горния пример CTA е бутонът с надпис „Вземете своя подарък“.
Ритъмът на продажбите и маркетинга на вашия бизнес обикновено определя колко често да изпращате промоционални маркетингови имейли. По време на ключови периоди като Черния петък може да изпратите няколко промоционални имейла в рамките на един и същи 24-часов период. По време на по-бавни периоди в маркетинговия календар може да има няколко седмици между вашите промоционални кампании.