FAQ


FAQ


Какво е дигитален маркетинг?

С бързото развитие на технологиите модерните медийни компании постоянно развиват своите маркетингови стратегии. Маркетинг целите не са се променили. Само инструментите, с които се постигат. Появата на съвременни дигитални комуникационни инструменти и технологии, налага Интернет като основен маркетингов инструмент на 21 век и дигиталният маркетинг се превръща в съществена част от дейността на организацията. Дигиталният маркетинг се фокусира върху канали като търсачки, социални медии, имейл, уебсайтове и приложения за свързване с потенциални клиенти с бизнеса.


Какво може да направи експертът по дигитален маркетинг за теб и твоя бизнес?

Да се възползва ли бизнесът ми от дигиталния маркетинг? Определено да. Въпреки че компаниите в много бизнес категории продължават да подхождат към дигиталния маркетинг със скептицизъм, избягването му отказва достъпа на бизнеса ти до социалните мрежи, например, където повечето потребители прекарват по-голямата част от времето си.

Една от най-големите и често допускани грешки, от страна на собственици на бизнеси е, че след като започнат да дигитализират своя бизнес, твърде често спират. За да бъде дигиталният маркетинг на твоя бранд успешен, му е необходим постоянен поток на съдържание, упоритост и постоянство за достигане на високи резултати.


Колко често трябва да актуализирам уебсайта си?

Уебсайтовете, които са създадени от дълги години, без актуализации и ново съдържание, е малко вероятно да се представят добре или да поддържат каквито и да било добри резултати в социалното пространство.


Какво трябва да знам за мобилните версии?

Смартфоните са най-използваната технология в света. Повечето от потенциалнтеи ти клиенти прекарват по-голямата част от деня си, използвайки смартфон. Мобилният маркетинг се фокусира върху мобилни стратегии като съобщения, мобилни приложения и мобилни (респонсив) уебсайтове. Бизнес, който игнорира мобилния маркетинг, е обречен.


Какво е адаптивен (responsive) дизайн?

Responsive дизайнът притежава функцията да се адаптира автоматично към всички видове дисплейни устройства (монитори, смартфони, лаптопи, таблети и т.н.).


Какво е маркетинг съдържание или content маркетинг?

Content маркетингът е създаването на развлекателни информационни активи с цел генериране на информираност за бизнеса, трафик, клиенти и продажби.


Имам ли нужда от блог?

Имейли, социални мрежи, уебсайт и други елементи от дигиталния маркетингов микс на бизнеса ти ще зависят от доставянето на полезно съдържание. Блогът е най-използваната тактика за разпространение на маркетингово съдържание в канал, над който имаш пълен контрол.


Какво съдържание трябва да създадем?

Не може да има всеобхватен отговор на този въпрос, освен да кажем, че трябва да създадеш съдържание за своите купувачи, които ще го намерят за подходящо и полезно. Най-интересното съдържание, е правилното.


Колко често трябва да публикувам публикации в блогове или да създавам ново съдържание?

Първо разбери това: търсачките ще се научат да индексират твоя уеб сайт толкова често, колкото публикувап съдържание в него. Но имай предвид, че нито твоята аудитория, нито търсачките оценяват празното съдържание. Отговорът на този въпрос е, че трябва да създаваш съдържание толкова често, колкото можеш да създаваш страхотно съдържание.


Какво е по-добро - кратко или дълго съдържание?

Хм ... горещо обсъждан въпрос. Изпращането на съдържание в кратки форми, заема полагащото му се място в каналите на социалните медии, където публиката лети и отлита доста бързо. Дългото съдржание има тенденция да се представя по-добре при търсене и дава на блог а ти повече смисъл.


Как да накарам хората да четат съдържанието ми?

Страхотните заглавия са ключът към това хората да четат, гледат или слушат твоето съдържание. С течение на времето обаче репутацията ти също се превръща във фактор, така че трябва да я изграждаш и уважаваш. Целта на съдържанието ти не е да накараш хората да посетят уебсайта ти...  трябва да накараш да се абонират за него!


Какво е SEO?

Оптимизацията на търсачките (SEO) е процесът на подобряване видимостта на уеб сайтът ти в търсачките чрез органични резултати (неплатени), които включват оптимизация на HTML кода, структурата и текстовете на уеб сайта. Колкото по-напред в страницата на Google,  например, и по-често се появява един сайт в резултатите, толкова повече посетители е вероятно да му генерира самата търсачка. Така, сайтът получава присъствие в интернет пространството.


Защо SEO е важен?

По-голямата част от уеб трафика се генерира от търсене, а тези, които идват чрез търсене, имат по-голям интерес. Все пак, те самите са потърсили услугите или продукта на твоя бизнес.


Какво е On-page оптимизация?

On-page SEO оптимизация е индивидуалната оптимизация на уеб страница така, че тя да се класира възможно най-високо в резултатите на търсачките и да привлича таргетиран трафик.


Какво е Off-page оптимизация?

Off-page SEO оптимизация включва цялостната дейност по оптимизирането, извън самия уеб сайт.


Какво е линк билдинг?

Това е придобиването и изграждането на мрежа от хипервръзки от други сайтове към твоя. Тези връзки (линкове) помагат на потребителите да навигират по-лесно между различни страници в интернет.


Какво е Friendly URL адреси?

SEO Friendly URL адреси съдържат в себе си ключови думи, които са лесни за четене, както от потребителя, така и от търсачките. Тези адреси подобряват шанса, страницата на уеб сайта, например, да се класира по-високо при индексиране на търсачките.


Какво е мета описание?

Мета описанието е много кратър фрагмент от текст на уеб страница, която описва нейното съдържание. След това, описанието се показва под URL адреса на страницата в резултатите от търсенето в Google.


Какво представляват ключовите думи?

Ключовите думи са думите и фразите, които търсачите използват, за да намерят подходящи страници, изображения, видеоклипове или всякакъв вид информация, когато търсят отговори, знания, продукти или услуги.


Какво определя класирането на търсачките?

Този въпрос е източник на безкрайни спекулации и дебати, защото компаниите от търсачки като Google не отговорят на него. По принцип, експертите са съгласни, че класирането се основава на уместност и авторитет, но факторите, които ги определят, са много - и непоследователни. Най-добрият начин да постигнеш високо класиране в търсачката е да създадеш една от най-обстойните уеб страници, възможни за конкретна ключова дума или тема.,


Какво е Facebook pixel?

В зависимост от това какво съдържание, статия, продукт или услуга са прегледали посетителите на твоя уебсайт, пикселът показва таргетирана реклама във Facebook, спрямо техните интереси.


Какво е PPC (pay-per-click)?

PPC означава плащане на клик. По същество, това е начин за закупуване на уеб трафик. Рекламодателите плащат такса всеки път, когато се кликне върху някоя от техните реклми. Рекламата в търсачките е най-популярната форма на PPC, но многобройните канали, включително Facebook, също предлагат рекламни модели PPC.


Какво е таргет потребител?

Таргет потребителят или целавата аудитория на твоя бизнес е представителство на неговия идеален клиент, въз основа на проучвания на пазара и данни. Извадката обикновено включва демографски данни на клиентите, модели на поведение, мотиви и цели. Те трябва да разкрият представа за решенията на купувачите, включително нагласи, притеснения и критерии, които водят до решения за покупка.


Какво представлява маркетинговата фуния?

Маркетинговата фуния е модел, който представя етапите на пътуването на купувача от първото взаимодействие с твоя бранд, до диналната покупка. Метафората с фунията е уместна, тъй като тя се стеснява с напредването си, тоест вероятността от продажби намалява във всяка фаза на фунията.


Защо социалните мрежи са важни?

Има вероятност аудиторията ти да е активна в една или повече от основните социални мрежи, където милиарди хора прекарват време всеки ден. Бизнеси, които разбират силата на дигиталния маркетинг и отделят ресурси за него, могат да повишат информираността, да стимулират трафика си, да взаимодействат с клиентите, да стимулират продажбите, да изградят лоялност и да спечелят последователи и защитници.


Кои канали за социални медии да използвам?

Помисли първо за топ социалните канали по отношение на активните потребители: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn и Pinterest. Определи къде аудиторията ти прекарва времето си. Изследвайт демографските и поведенческите модели на потребителите и помисли за типа съдържание, което ще споделиш.


Как мога да контролирам бранда си в социалните мрежи?

Твоят бранд вече е в ръцете на твоята публика. Не можеш да „контролираш“ какво е казано за него. Но, можеш да се присъединиш към разговорите за него, да покажеш, че се грижиш за клиентите си и да добавиш стойност.


Email маркетинг все още ли е ефективен?

Имейл маркетингът е по-силен от всякога. По-популярен е от всички дигитални инструмента. По-личен е, и по-надежден. Повечето хора разчитат на имейл и проверяват входящата си поща няколко пъти на ден. Ако искаш да комуникираш директно с хора, които действително ти дават разрешение за това (GDPR...), имейл е маркетингът е от съществено значение.


Трябва ли да си купя списък с имейли, за да започна?

Само ако искаш да пропиляваш парите си и имейлите ти да влязат в СПАМ. Малък, но истински списък с реални потребители има повече стойност от голям списък с непознати.


Имам ли нужда от имейл бюлетин (нюзлетър)?

Разумно е да изпращаш редовни актуализации на абонатите си с новини за ново съдържание, нови продукти (или подобрения), услуги, събития и т.н. Но, не очаквай, че списъкът ти с имейли ще се разширява бързо, само защото предлагаш бюлетин.


Имаме ли нужда от видео?

Причината маркетолозите да обичат видеото толкова много, са онлайн потребителите. Всеки ден в YouTube се консумират повече от милиард часа видео... Видеото е гъвкав и ангажиращ формат на съдържанието.


Какво е призив за действие?

Призив за действие (CTA - call to action) е покана, която инструктира потребителя да предприеме конкретно действие. Призивът за действие обикновено се пише като команда, като например „Купи сега“. В дигиталния маркетинг, CTA обикновено е под формата на бутон или връзка.


Как да направя бизнеса си различен от станалите?

Простият отговор на този сложен въпрос е, да се създаде стойност. Трябва да идентифицираш и да съобщиш обещанието си на клиентите си, което да отговаря на емоционалното им ниво. Започнеи с този въпрос: Как можем да подобрим живота на своите потребители?


Имам ли нужда от професионален копирайтър?

Ако искаш съдържанието ти, с което бизнесът ти ще се свързва постоянно да бъде повече от добро, актуално и правилно, да, тогава имаш нужда от професионален копирайтър. Ролята на копирайтъра е по-важна от всякога в света на дигиталните медии. Добре написаното съдържание изгражда бизнеса, свързваго с читателя и вдъхновява за действие.


Какво прави Google Analytics за мен?

Google Analytics е безплатна платформа за анализиране на уебсайтове, която ти дава представа за това как потребителите намират и използват твоя уебсайт. С Google Analytics можеш да проследяваш ROI (Return on Investment) и да преглеждаш важни показатели, за да бъдеш информиран, за да вземаш правилнии решения. По-голямата част от Google Analytics категоризира данните в придобиване, поведение и конверсии.